Coop lanceert luchtje ‘Old Milk’ om voedselverspilling tegen te gaan

Tessa Ham 19 sep 2018 Nieuws

Waarschijnlijk gooi jij ook weleens eten in de prullenbak. De inwoners uit Zweden zijn geen uitzondering. Een Zweeds onderzoeksbureau kwam erachter dat 30 procent van het eten in Zweedse huishoudens wordt weggegooid, terwijl het eigenlijk nog opgegeten had kunnen worden. Supermarktketen Coop wil daar verandering in brengen.

De Coop is ook in Nederland te vinden, maar komt oorspronkelijk uit Zweden. De winkelketen vindt dat hun klanten de houdbaarheidsdatum het beste kunnen negeren en moeten vertrouwen op hun zintuigen. Pas als iets niet meer goed ruikt, is het slim om het product weg te gooien.

Luchtje ‘Old Milk’

Om aandacht te vragen voor die boodschap, lanceert Coop het luchtje ‘Old Milk’. Je raadt het al: de vloeistof in het chique flesje ruikt naar oude bedorven melk. “Het is tijd dat we ons niet meer blind vertrouwen op de houdbaarheidsdatum en juist ons reukvermogen gaan vertrouwen”, zegt de supermarkt in een video.

Old Milk (EN)

Could the smell of old milk save the planet? To help you reduce your household food waste, Coop have created Old Milk – a fragrance that smells just like milk after it’s ‘gone bad’. Because until it smells like this, it’s perfectly fine to drink. Do the planet a favour and trust your own senses.

Als je wil, kun je hier een sample bestellen van het parfum – als we het zo kunnen noemen. Met deze apps kun je jouw eigen voedselverspilling aanpakken.

Reageer op artikel:
Coop lanceert luchtje ‘Old Milk’ om voedselverspilling tegen te gaan
Sluiten